ValueCar i la revolució del consum responsable

ValueCar i la revolució del consum responsable

Els primers comparadors de preu a internet van sorgir en el sector d’assegurances a Anglaterra. Per la dificultat de comprensió dels contractes d’assegurança per part dels clients les corredories sempre han ofert assegurances de diferents companyies. Confused.com, , que va crear el concepte de comparadors, amb aquesta idea el 2001, desenvolupa el negoci com un agregador. Confused.com transferia el client a l’asseguradora i no cap a la venda directament. Van obtenir un gran èxit i es crea un model de negoci que és replicat per tot el món.

Per segments de població més específics, en països amb més tradició en comparadors, ja existeixen plataformes per a serveis i nínxols molt concrets. Com a exemple, d’aquesta nova categoria a Espanya ha sorgit ValueCar, un comparador de concessionaris que permet estalviar en la compra d’un cotxe. Funciona com una plataforma en línia que connecta a compradors amb els concessionaris oficials més ben valorats. El model de negoci dels comparadors de concessionaris comença fa 10 anys als EUA amb TrueCar i fa 5 anys es va traslladar per primera vegada a Europa amb Carwow al Regne Unit (qui opera avui en dia al Regne Unit i a Alemanya).

Imatge de la plataforma Value Car
Imatge de la plataforma Value Car

El projecte ValueCar s’origina en el cor de la London Business School, on coincideixen Eduardo Clavijo, Enginyer Industrial amb experiència en Indústria 4.0, i Kevin Meehan, alt directiu de banca amb experiència internacional. Després d’analitzar més de 70 idees de negoci, comproven com els comparadors de compra de cotxes en línia estaven revolucionant el sector de l’automoció. Un model de negoci interessant per traslladar-lo i adaptar-lo al mercat espanyol. A ells s’uneix unes setmanes més tard David Eguizábal, enginyer informàtic i consultor especialista en comerç electrònic.

Però com funciona ValueCar.es? El comprador selecciona quin cotxe vol comprar i rep entre 3 i 5 ofertes preu clau en mà de concessionaris oficials. Al tauler de control les pot comparar en funció del preu, el nivell de servei, les valoracions dels usuaris i la proximitat del concessionari. Valuecar.es no comparteix informació de l’usuari amb els concessionaris fins que aquest ha decidit amb quina concessionari contactarà. Segons la companyia, Comprar un cotxe nou és un pas emocionant i una gran inversió, però la forma d’adquirir-lo no satisfà la necessitat del comprador modern. Internet ens ha acostumat a tenir tota la informació al nostre poder i tenir el control de a qui i quan volem comprar. Això no succeeix en la compra d’un cotxe; actualment ens veiem obligats a trucar o desplaçar-nos a visitar concessionaris i comparar les nombroses ofertes. La plataforma ofereix al comprador una mitjana d’estalvi de 4.000 € per vehicle”.

La transformació digital és imparable. A Espanya estem en un any en plena ebullició amb diverses iniciatives que busquen digitalitzar al concessionari i “transportar-lo a Internet”. Segons David Eguizabal, en aquest punt són diverses les qüestions a abordar:

  • El comprador és cada vegada més digital. Podem investigar, comparar i comprar online gairebé qualsevol producte / servei que vulguem adquirir. Però, en la compra de cotxe nou aquesta operativa no era tan accessible (sí en la compra de cotxe d’ocasió o segona mà). Per això la compra de cotxe nou en línia està ara mateix en ple desenvolupament.
  • El paper de la marca i la seva xarxa de concessionaris. Els fabricants no tenen clar com abordar el procés de transformació digital realitzant aquest viatge amb la seva xarxa de distribució, el paper pot girar cap a serveis i no tant venda de producte.
  • El concepte de “propietat” d’un cotxe està canviant. No tant a Espanya on encara la compra de cotxe és majoria i per golejada. El concepte de propietat d’un cotxe està molt arrelat encara (igual que passa, per exemple, amb l’habitatge). Però a poc a poc aniran arribant opcions més interessants de rènting per a particulars. Aquest tipus d’oportunitats, juntament amb l’ús compartit de cotxes canviaran de manera radical la nostra manera d’entendre un cotxe.

Els comparadors de preus aviat deixaran d’estar relacionats només amb internet. En alguns supermercats ja s’està testant la tecnologia per comparar els preus en les etiquetes de la prestatgeria. El sistema és ben senzill, en la mateixa etiqueta apareix el preu de venda del producte que està a la prestatgeria juntament amb el preu (ratllat) que figura en els mateixos productes de les botigues més properes.

Llega la hora de una innovación responsable, d’Inspiring Blog

Jessi Arrington: No uso ropa nueva, TEDActive sobre consum responsable

El 80% de las personas investigan en Internet antes de comprar, de Bluecaribu

The following two tabs change content below.
Fernando Lázaro
AMP per ESADE. Llicenciat com Expert en Màrqueting i Gestió Comercial per la UPNA. Amb experiència com a Conseller i Business Development en el sector de la maquinària d'elevació. Ha participat en la creació i direcció d'un e-commerce en el sector d'internet. Va passar posteriorment a l'àrea de consultoria d'innovació i desenvolupament de negoci. Ajuda a les empreses a fer créixer els seus negocis. Esportista i creatiu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*