Street Marketing: 7 Campanyes innovadores

Street Marketing: 7 Campanyes innovadores

L’street marketing el podem situar en la mateixa categoria que el màrqueting sensorial, de guerrilla, etc. Aquest tipus de màrqueting va relacionat amb accions específiques dutes a terme al carrer o en grans superfícies comercials, per tal d’aconseguir que un major nombre de persones puguin ser espectadores d’aquest tipus de comunicació. A més a més, actualment, aquestes campanyes solen ser gravades per posteriorment usar-les com anuncis o contingut digital. A continuació repassem algunes d’aquestes campanyes innovadores.

1. Old Irish: Realitat Virtual

L’acció s’ha realitzat a Tiflis, Geòrgia, on els georgians són molt desconfiats i no es creuen els eslògans publicitaris que copien els diferents anuncis de cervesa. Així que Old Irish ha volgut demostrar que el seu eslògan “Descobreix el sabor veritable d’Irlanda” no és cap mentida sinó 100% real amb una sorprenent actuació de street marketing combinada amb la realitat virtual.

2. Trina: Hort Pop-up

Aquest cas de màrqueting al carrer es va dur a terme a la ciutat de Madrid, on Trina va implementar un hort enmig de la ciutat, permetent que els vianants poguessin conèixer amb més detalls les fruites que s’utilitzen per a la fabricació dels seus productes.

Trina Hort Pop-up
Trina Hort Pop-up

3. Levi’s: Personalització

L’associació de Levi’s amb festivals de música no és cap novetat. Durant tot l’estiu passat Levi’s ha estat present en molts d’aquests concerts musicals per tal d’oferir un taller on el consumidor pot personalitzar les seves peces denim completament gratis.

Levi's personalització
Levi’s personalització

4. Sprite showers

L’any 2012 a la ciutat de Rio de Janeiro, la marca Sprite va crear unes dutxes gegants on les persones podien refrescar-se. El street marketing va consistir en implementar unes dutxes en forma de maquina dispensadores de beguda, a la platja de Rio. Sens dubte va ser una estratègia summament cridanera i divertida.

Sprite Showers
Sprite Showers

5. Converse: Sneakers clash

Sneakers Clash, una iniciativa que inunda de creativitat 14 ciutats de tot el món. Es tracta d’una acció interactiva que requereix de la vostra participació. Wall of Clash consisteix en una experiència de creativitat col·lectiva en la qual els usuaris, a través de Twitter i utilitzant el hashtag #wallofclash, podran enviar els seus suggeriments artístics a Okuda i Suso 33, que han pintant un mural al COAM on s’integren les propostes que vagin rebent dels usuaris.

6. Reebok: Are you fast enough?

Campanya a peu de carrer on Reebok repta als vianants a aconseguir un sprint d’una velocitat determinada per tal de fer-se amb el nou model de la marca.

7. Godiva: The box that keeps giving

Promoció d’un esdeveniment amb una caixa de bombons que quan l’obre, el consumidor troba dues caixes una per ell (to keep) i una per regalar (to give). Així successivament fins a 4 vegades. Dins a cada caixa hi ha la informació de l’esdeveniment.

Coneixeu altres accions innovadores? Ens les podeu explicar en els comentaris. Mentrestant, si teniu ganes d’aprofundir en el tema, us recomanem els següents enllaços:

8 Macro tendències que afectaran els processos d’innovació el 2018, per SDLI

Going Guerilla: Get Inspired by the Latest Street Art Trends, per Creative Guerrilla Marketing (en anglès)

Street Marketing solidario, la creatividad por una buena causa, de A Small Job

TOP 13 ➨ Ejemplos Street Marketing hasta 2017, de NeoAttack

The following two tabs change content below.
Sara Marata

Sara Marata

Consultora d'Innovació Oberta a Induct SEA, S.L.
Estudiant de Negocis i Marketing Internacionals a ESCI-UPF. Ha treballat com a Community Manager a AKTIVE-Turisme. Apassionada dels idiomes, la música i l’art.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*