Sion, el cotxe solar que va més enllà de la innovació tecnològica

Sion, el cotxe solar que va més enllà de la innovació tecnològica

El nostre objectiu és fer que el transport sostenible sigui una realitat per a tots.

Imagina’t un cotxe del futur: elèctric, social i tan ecològic que fins i tot el sistema de filtratge està fet amb molses. Aquest cotxe encara no pot volar, però ja és una realitat. En una entrevista exclusiva, hem parlat amb Navina Pernsteiner, una de les fundadores de Sono Motors – l’empresa que està revolucionant no només el sector automobilístic sinó també fent-nos repensar la manera com les nostres accions impacten el planeta.

Com va sorgir la idea?

Tot va començar fa dos anys, quan vaig descobrir que Laurin Hahn, el meu company de pis, i el seu amic Jona Christians estaven desenvolupant un cotxe elèctric amb panells solars amb ajuda d’Internet. Em vaig enamorar immediatament.

No vam trigar gaire a fer públic el projecte – volíem saber l’opinió de la gent sobre Sion (el cotxe amb panells solars que té una autonomia de 250km, càrrega ràpida d’alta potència i un sofisticat concepte interior amb opció a enganxament de remolc). El projecte es va tornar viral quan el vàrem publicar en plataformes de crowdfunding, a més d’una extensa cobertura per mitjans internacionals. Ja som 20 a l’oficina.

Sion: el cotxe elèctric desenvolupat per Sono Motors
Sion: el cotxe elèctric desenvolupat per Sono Motors

El crowdfunding va ser el principal canal per recaptar fons per al desenvolupament del Sion – el que assenyala més que un canvi en el sector automobilístic, busquem un impacte en com tractem el nostre planeta. Quin paper ha jugat aquesta tendència en el vostre desenvolupament?

Després de recaptar tots aquests diners – al final més de 850.000 € – vam contractar al nostre meravellós equip i vam començar a treballar junts amb el nostre soci Roding per desenvolupar dos prototips completament funcionals en només 10 mesos. Tot això, per descomptat, mai hagués estat possible sense l’ajuda de tots els que ens han donat suport.

Quin va ser el principal repte del procés?

El temps, sens dubte. Vam prometre a les persones que recolzen la nostra campanya un test drive durant l’estiu de 2017. És clar que, com tots els projectes, vam tenir els nostres alts i baixos, però al final tot va sortir bé: Al juliol de 2017 vam presentar Sion al públic.

El sistema biSono, que permet a un cotxe recarregar-ne un altre
El sistema biSono, que permet a un cotxe recarregar-ne un altre

La manca de coneixement sobre el tema segueix sent la principal barrera per a l’adopció de cotxes elèctrics. Creus que Sono Motors, per tenir una oferta diferenciada, pot canviar la percepció de les persones?

El nostre objectiu és fer que el transport sostenible sigui una realitat per a tothom. Amb Sion, oferim un cotxe que costa al voltant 16.000 € – és a dir, és considerablement accessible. A més, pel panell solar integrat el Sion genera la seva pròpia energia. Comparant les reaccions, els correus i les trucades que rebem cada dia, vam poder notar que la percepció de persones sobre el tema ja està canviant. A molts els agrada el nostre concepte i l’aplicació GoSono, que ofereix les funcionalitats powerSharing (que permet a l’usuari carregar altres aparells elèctrics usant Sion), carsharing i rideSharing (amb els quals pots compartir el seu cotxe amb altres i guanyar diners gràcies a ell).

La bateria és la part més delicada d’un cotxe elèctric i, normalment, la principal causa dels seus problemes, i per això, vosaltres oferiu dues solucions: la compra anticipada de la bateria o un servei de lloguer mensual. Creieu que aquesta innovació pot ajudar a fer-vos pujar la categoria?

Hi ha altres companyies que també ho fan i, la veritat és que els resultats són molt positius. Aquest servei és similar a la decisió de llogar un pis o comprar una casa, cada un decideix la millor opció d’acord amb les seves necessitats. Nosaltres excloem la bateria del preu de Sion per fer-ho el més accessible possible.

El sistema breSono de filtratge natural
El sistema breSono de filtratge natural

A més de ser el primer cotxe que pot recarregar-se utilitzant energia solar, Sion té una molsa especial per filtrar l’aire i pot proporcionar energia a altres vehicles elèctrics. Podries explicar-nos més sobre aquestes innovacions?

Vam desenvolupar breSono, un sistema exclusiu de filtratge natural d’aire que té una molsa especial integrada a l’interior del cotxe, protegint-nos de fins a un 23% de les partícules de fum. A més, amb el sistema novell, també és possible compartir l’energia elèctrica generada per el teu cotxe amb altres (o proporcionar energia a tres rentadores a la vegada). Això vol dir que Sion és el primer cotxe elèctric que pot ser transformat en un generador.

Vosaltres heu barrejat diverses tendències socials i de comportament per a diferenciar-vos com a empresa: el moviment maker (amb els tutorials de com reparar el cotxe), l’economia col·laborativa (amb l’app que permet compartir els cotxes) i les xarxes socials (tenint en compte que esteu creant una comunitat al voltant del producte) – característiques disruptives per a una companyia. Quins són els vostres propers reptes i com busqueu impressionar als vostres clients en el futur?

Ja que llançarem el Sion el 2019, estem enfocats ara en viatjar per diferents països europeus oferint tests drive en dos prototips. Sempre ens ha encantat rebre el feedback de la gent que interactua amb el producte i, per això, hem creat un espai específic per a rebre suggeriments. Esperem que escoltant el que han de dir-nos, puguem impressionar als nostres clients i oferir-los el cotxe en el qual somien. També esperem que ells ens impressionin en el futur, ja que, per entrar en l’etapa de producció, necessitem tenir 5.000 comandes prèvies.

Els fundadors Jona, Navina i Laurin
Els fundadors Jona, Navina i Laurin

Coneixeu altres projectes innovadors que estiguin canviant la nostra societat? ¡Explica’ns-els en els comentaris!

The following two tabs change content below.
Livia Fioretti

Livia Fioretti

Consultora de Innovación Abierta en Induct SEA, S.L.
Brasileña, formada en Coolhunting, Design and Global Trends por ELISAVA-UPF . He trabajado como planner en Ogilvy & Mather São Paulo y en start-ups. Apasionada por la escritura creativa, el cine y las artes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*