Realitat virtual: ens traiem les ulleres?

Realitat virtual: ens traiem les ulleres?

La setmana passada, vam tornar al Mazda Space al Born per explorar les noves vies d’immersió virtual amb la companyia líder en la creació d’experiències immersives en espais reals, Broomx Technologies.

Dins de la sèrie d’esdeveniments Human Hardware, realitzada per Vice España i Mazda per promoure l’humà com a arquitecte de noves tecnologies, Ignasi Capellà, CCCO de la startup, va presentar el taller Realitat virtual: ens vam traiem les ulleres? en la qual es va analitzar el present i el futur de la realitat virtual i les seves aplicacions en diferents sectors, que us explicarem tot seguit.

A més, va donar a conèixer el seu innovador MK Player360, un sistema de projeccions per a gaudir de realitat virtual i contingut 360º en espais reals, sense la necessitat d’utilitzar ulleres – el que soluciona una de les grans barreres de l’adopció de la tecnologia: la solitud de l’experiència. El sistema és capaç de crear experiències 4D immersives en qualsevol espai. Un cop instal·lat, l’usuari pot controlar per mitjà d’una app i tenir el seu camp de visió alterat per projeccions que omplen tot l’espai.

En el vídeo, podeu veure millor el seu funcionament:

Actualment, el sistema està sent utilitzat per alguns hotels que busquen diferenciar-se oferint habitacions amb experiències diferents. A més de l’entorn immersiu creat, l’hoste també pot controlar altres objectes, com la Movement Bed, amb la qual, gràcies als moviments sincronitzats amb el contingut 360, es crea una experiència sensorial i emocional sorprenent.

(Si us interessa l’experiència l’Hotel Catalonia de Passeig de Gràcia ja ofereix la Immersive Art Junior Suite).

A dia d’avui, els dispositius per gaudir plenament d’aquesta tecnologia (bàsicament ulleres VR) presenten certes limitacions, com el temps d’ús, marejos, impossibilitat de compartir l’experiència o limitacions d’edat, que han de ser superades per aconseguir una acceptació global . Però hi ha diverses indústries que ja veuen una gran oportunitat d’innovar en els seus mercats: el sector immobiliari ja té els ulls oberts per tours virtuals guiats, visites interactives, els modelats 3D i disseny d’interiors; l’educació ja veu una oportunitat en classes i tallers. I, a la salut, ja és una realitat, considerant que ja és utilitzada per explicar procediments i en l’alleugeriment del dolor, com és el cas de The Dolphin Swim Club.

La idea de l’esdeveniment va ser apropar al públic les possibilitats de la realitat virtual i, per tant, res millor que acabar ensenyant-vos el que hem vist allà.

I tu? Com creus que les noves tecnologies afectaran les nostres vides? Explica’ns-ho en els comentaris i si t’interessa el tema, pots donar un cop d’ull als següents enllaços:

OMOTE: Real-time face tracking & projection mapping, projecte de l’artista japonès Nobumichi Asai

La Realidad aumentada como herramienta del futuro del Marketing, per MarketiNet

Lo que la realidad virtual puede aportar a la educación, d’Educación 3.0

Los hologramas de realidad aumentada, al servicio de la formación médica, per SaluDigital

ARLab: Creación de experiencias de realidad aumentada, de la UOC

The following two tabs change content below.
Livia Fioretti

Livia Fioretti

Consultora de Innovación Abierta en Induct SEA, S.L.
Brasileña, formada en Coolhunting, Design and Global Trends por ELISAVA-UPF . He trabajado como planner en Ogilvy & Mather São Paulo y en start-ups. Apasionada por la escritura creativa, el cine y las artes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*