Imagine Express 2017

Us presento el meu diari exprés, de la meva aventura Imagine Express 2017. Però, abans de deixar-vos llegir les meves vivències i la meva curta, però intensa aventura, m’agradaria posar-vos en context.

Vaig presentar la meva proposta del repte per al públic en general d’Otsuka. El repte que proposaven era: com apropar les startups a Otsuka? La meva proposta va ser una comunitat on les startups resolguessin els reptes llançats per la comunitat d’Otsuka. La idea, al final del camí, encara amb totes les iteracions que vam fer, conserva l’essència i estic molt contenta amb el resultat obtingut. Així doncs, aquí va la meva aventura al Imagine Express 2017!

Divendres 24 febrer de 2017

9.30 a.m. Benvinguda

Quedem al Mobile World Center i allà se’ns dóna la bossa de benvinguda amb material i menjar. Just després hi ha la presentació oficial d’inici del Imagine Express on es presenta tot el staff i mentors que ens acompanyaran durant el viatge.

10.00 a.m. Countdown & Speed dating

Comença el countdown de 5.000 minuts!

Iniciem el countdown

Un cop iniciada la marxa enrere, vam començar el speed dating. Durant el speed dating tenim un minut per presentar-nos amb els altres dreamers. D’aquesta manera podem mostrar les nostres propostes i ens comencem a conèixer.

El speed dating

10.50 a.m. Anunci dels equips

A les 10.50 se’ns fa l’anunci dels equips. Vaig tenir la sort i el plaer de poder fer equip amb dues meravelloses persones, la Ingrid Pallàs d’Otsuka (perfil business) i el Sergio Escalante de Pangea Reality (perfil developer).

L'equip, amb Ingrid i Álvaro
L’equip, amb Ingrid i Álvaro

Posteriorment vam fer una activitat per identificar els valors que ens unien.

11.30 Direcció Estació de Sants

Al acabar, vam agafar les coses i ens vam dirigir cap al bus per anar a Sants.

Arribem a Sants, ens fem fotos i piquem una mica abans de pujar al tren.

A punt d'iniciar el viatge
A punt d’iniciar el viatge

13.20 Next stop: París

Un cop al tren, ens posem en marxa i comencem les fases de reformulació del repte i d’ideació utilitzant la metodologia Lombard. Aquest taller durarà tot el viatge fins a París.

La metodologia consisteix a reformular el repte mitjançant la metodologia del no.

La metodologia del no consisteix a escollir un target en concret i dir un adjectiu que no els descrigui i una acció que no realitzin. Per exemple: Els adolescents es diverteixen treballant tots els matins a l’oficina. Aquesta frase és completament falsa!

Un cop realitzat aquest exercici, s’identifiquen aquells targets / usuaris als que ens dirigim i identifiquem una tipologia de perfil on els podem encabir. Per fer aquest exercici, es realitza el perfil d’una persona fictícia que compleix aquestes característiques.

Durant tot el procés, tenim el suport de mentors que ens ajuden a enfocar i concretar.

Finalment, per acabar amb aquesta fase, vam lliurem una fitxa final on descrivim el problema que volem resoldre.

Un cop concretat i definit el repte, vam començar amb la fase d’ideació. En aquesta fase se’ns proposa utilitzar les tècniques de SCAMPER, what if i NABC. Finalment, vam presentar a l’equip de mentors la nostra idea. Mitja hora abans d’arribar a París, vam realitzar la nostra última iteració de la idea. Així dóna gust arribar a París!

20.20 Arribada a París

L’Imagine Express arriba a París

Vam pujar al bus i ens donen una volta per París de camí a l’hotel. Allà, ens diuen amb qui compartirem habitació i deixem les coses. Vam sopar en una acollidora hamburgueseria on tots vam celebrar les iteracions fetes durant la primera part del viatge. L’ambient està animat i amb moltes ganes de continuar el dia següent amb el projecte.

23.40 Bona nit

Me’n vaig al llit. Estem tots molt cansats, però satisfets amb la feina feta!

Dissabte 25 de febrer del 2017- París

6.30 Bon dia París!

Em llevo a París i em preparo per la jornada. Esmorzem a l’hotel i a les 8.30 vam començar la primera sessió de mindfulness; Bonica manera de començar el dia!

Comencem el dia amb mindfulness

8.40 Presentació del dia

L’equip de mentors ens presenta les activitats que realitzarem durant el dissabte.

Hem de realitzar:

• MVP i l’experiència de l’usuari amb el nostre producte
  • Business Canvas Scope

Per tal d’aprofitar al màxim el dia, vam començar per com visualitzem el nostre prototip per a la presentació de diumenge, amb la finalitat de facilitar al màxim les tasques al Sergio (dissenyador-developer) i així pugui avançar amb el disseny. Vam decidir fer-ho amb un exemple pràctic i, d’aquesta manera, poder explicar l’experiència de l’usuari amb la nostra idea.

Consensuant en equip

En paral·lel, continuem desgranant tots els diferents aspectes que trobem rellevants sobre la nostra idea amb la finalitat que totes les peces encaixin i tinguin suficient argumentació per tal que no siguin punts febles i anem completant el business canvas scope.

Els mentors sempre ajuden a millorar la idea

Les hores volen!

14.00 Presentació

Vam presentar la nostra idea i prototip a l’equip de mentors; ens comenten i ens donen feedback perquè la millorem per a la sessió de la tarda.

15.00 Sessió de comunicació

Els mentors ens expliquen com hem de preparar i realitzar el pitch el dia següent.

Preparant el pitch

Comencem a treballar el pitch i, a mesura que trobem algun aspecte que no hem argumentat prou de la nostra idea, el treballem.

Aprofitant el temps del Imagine Express al màxim

Treballem en el nostre pitch fins a les 23.45 i realitzem dues presentacions del pitch als mentors els quals ens tornen a donar feedback i ens diuen punts a millorar.

00.20 Bona nit!

Acabem el dia. Me’n vaig al llit, cansada. Ha estat un dia llarg però profitós.

Diumenge 26 febrer 2017 París-Londres-Barcelona

4.30 am ¡Riing! ¡Riing!

Sona el despertador. Hora d’aixecar-se. Sortim d’hora de l’hotel per anar a agafar el tren per a Londres.

8.15 Direcció cap a Londres!

Sortim de París. Aprofitem per preparar el pitch i descansar.

10.30 Arribem a Londres

Arribem a Pancras Station i ens recull un autobús direcció a London Eye. Durant el trajecte s’aprofita per fer una altra sessió de mindfulness i, en l’últim moment, quan obrim els ulls, ens trobem davant l’imperiós i emocionant London Eye.

En el nostre cas, vam tenir el temps just per deixar les coses i… preparar-nos per fer el pitch!

12.00 London Eye

Ens dirigim al London Eye on coneixem al nostre jurat i pugem a la sínia. La tornada és de 30 minuts així que els tres equips d’Otsuka teníem 5 minuts per fer el pitch i després 5 minuts de preguntes.

12.20 Pitch

Ja al London Eye, a punt per al pitch

Fem el pitch. Ens mirem amb cara de satisfacció i presentem un cop més la nostra idea. Veiem cares d’il·lusió, ulls brillants i els nostres somriures grans. Ho vam fer! Més enllà del resultat, estem satisfets per haver arribat fins aquest moment. I tan bé!

12.40 Celebració

Ja a baix del London Eye, ens vam dirigir al punt de reunió i vam celebrar els nostres èxits. Ara tenim temps per descansar abans d’anar a dinar i saber el veredicte.

14.00 Dinar

Tots els equips hem acabat. L’ambient és animat, tots ens expliquem les nostres batalletes i, encara que amb cansament, fem cara de satisfacció.

15.00 Presentació dels guanyadors

Finalment, davant el London Eye, el jurat diu que han estat els guanyadors. En l’àmbit Health va guanyar l’equip Ikigai.

Ikigai, els guanyadors del Imagini Express 2017

16.00 Direcció a l’aeroport

Anem en bus, la majoria dormim. El cansament ha arribat als nostres cossos. Després de tanta emoció, es comencen a entreveure els efectes de no haver dormit molt. Alguns aprofiten per cantar i tocar la guitarra; altres comenten l’aventura.

Vam arribar a l’aeroport i finalment ens vam asseure a l’avió.

22.45 Barcelona

Després de molts quilòmetres, un canvi d’horari realitzat dues vegades i haver estat en tres països diferents en un mateix dia, vam arribar a Barcelona. A descansar, que demà és l’últim dia!

Dilluns 27 febrer 2017

10.30 Presentació de l’últim dia

L’equip d’Imagine ens presenta com es desenvoluparà l’últim dia de l’Imagine Express 2017.

Un cop més, realitzarem totes les presentacions i votarem un equip més perquè pugui presentar conjuntament amb els guanyadors del dia anterior al 4YFN a la tarda.

Presentant la nostra idea al 4YFN

Realitzem les presentacions i fem les votacions. Per fi hi ha 5 equips llestos per presentar al 4YFN!

13.00 A dinar

Me’n vaig a dinar amb l’equip d’Otsuka i parlem sobre el futur dels projectes. Esperem que algun dia la nostra proposta pugui arribar a desenvolupar-se amb Otsuka!

18.00 4YFN: L’últim show

Queden menys de 60 minuts perquè acabi l’Imagine Express 2017, temps suficient per explicar la nostra experiència als assistents i realitzar les 5 presentacions finalistes… i vam pujar tots a l’escenari a ritme de vertigen, com ho ha estat tota l’experiència, i ens fem la foto final amb els nostres somriures i emoció amb el cronòmetre a la fi a 0.00 minuts.

Acabem ja a Barcelona amb aquesta gran experiència que ha estat l'Imagine Express 2017
Acabem ja a Barcelona amb aquesta gran experiència que ha estat el Imagini Express 2017

I, com tot els dreamers diem, l’aventura només acaba de començar. Esperem que la nostra idea arribi molt més lluny. Esperem que l’exprés faci encara molts més quilòmetres abans d’arribar a l’estació.

Des d’aquí, vull donar les gràcies a tot l’equip de mentors d’Otsuka -especialment a la Laura i l’Álvaro, pel seu suport incondicional; al Xavi per donar-nos suport des de la distància i, sobretot, a la Ingrid i al Sergio, pel vostre bon rotllo i per ser el millor equip. Gràcies!

The following two tabs change content below.
Clàudia Pardo
Graduada en Negocis i Màrqueting Internacional a ESCI-UPF. Posteriorment vaig realitzar el màster dHealth Barcelona per entendre millor l’ecosistema de salut i realitzar quelcom disruptiu. Amb l’objectiu d’aconseguir un impacte a la societat, baso la meva experiència en intentar crear valor a l’ecosistema visualitzant els passos necessaris per poder millorar-lo.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *