10 tendències i projectes innovadors del mes de juny

10 tendències i projectes innovadors del mes de juny

Comencem l’estiu amb unes innovacions altes de temperatura! Esperem que us agradin!

Les tendències i projectes innovadors del mes de juny:

1. Waste Ikea’s products

Des del seu naixement, Ikea va voler donar prioritat als recursos renovables. Avui ja podem trobar mobles per a la llar més sostenibles, fets de residus, incloent ampolles de plàstic i vidre.

Ampolles de PET reciclades es transformen en portes de cuina creant aquest nou producte anomenat “Kungsbacka”.

Prototip de Kungsbacka.
Prototip de Kungsbacka.

Un altre producte que podem trobar és la cadira “Odger”, composta el 70% de plàstic reciclat i el 30% de fusta reciclable. És totalment resistent i de vida llarga.

Cadira Odger, la cadira de materials reciclats d'Ikea.
Cadira Odger, la cadira de materials reciclats d’Ikea.

Finalment trobem el “IKEA PS 2017 vase” fet del vidre rebutjat per defectes a la Xina. Tot i que tots els gots estan fets amb el mateix motlle, cada un és únic, a causa dels diferents tons del vidre fos.

Amb aquests productes més sostenibles, Ikea pretén arribar a més públics, conscienciant més de l’impacte del residu.

2. Pizza Anyware

Domino’s Pizza aposta per noves solucions per facilitar a l’usuari demanar una comanda del seu producte. Les experiències que comporten aquestes solucions enriqueixen la compra de l’usuari, algunes de basen en l’associació de la marca amb altres de sectors diversos. Ens proposen les següents alternatives:

  • ZeroClickOrdering: Aplicació que just amb un clic, després d’obrir-se al cap de 10 segons en compte enrere, s’envia automàticament la comanda.
  • Domino Text: S’envia al número de Domino ‘s Pizza l’emoticona de la porció de pizza. Simplement amb aquest símbol, la teva comanda ja estarà a la cua de producció.
  • Domino Tweet: Es pot ordenar la comanda amb el següent tweet: #EASYORDER o ? a @DOMINOS
  • Domino Echo: En col·laboració amb Amazon, s’ha creat aquest altaveu que pot reconèixer la teva veu per fer les comandes de Domino ‘s Pizza.
  • Samsung Smart TV: Alguns diuen que estem vivint en la nova edat d’or de la televisió. Doncs bé, ara ja és oficial. Podem fer qualsevol comanda a través del nostre televisor.
  • Fordsync: Amb la AppLink que ofereix el sistema de Ford pots fer la comanda amb gran facilitat.
  • Smart Watch: Pots fer tant la comanda com el seguiment d’aquesta.
  • Voice: Mitjançant el reconeixement de veu del smartphone podem fer una comanda de la següent manera: “I want my easy order”.
Imatge de la web Any Ware de Domino's Pizza
Imatge de la web Any Ware de Domino’s Pizza

Què us semblen totes aquestes alternatives que ens ofereix Domino ‘s Pizza? Us animeu?

3. Lost my Name

Aquest producte ens explica molt bé com han aprofitat la tendència de la costumització i personalització.

Aquest projecte va ser construït per tres pares i un oncle iniciat com un simple projecte artesanal. Volien construir el millor llibre personalitzat del món. Aquesta ambició va arribar fins a tal punt de creure en el projecte i construir 14.000 noms, moltes històries diferents, 200 il·lustracions i finalment un bilió de milles de codi.

Les primeres tirades (comprades per familiars i amics d’aquests 4 emprenedors) van ser excepcionals, tots es quedaven sorpresos del projecte tan bonic que havien construït. De petita escala va passar a gran i aquest projecte artesanal es va convertir en una empresa, un negoci vivent i viable.

Us animem a que personifiqueu aquest llibre! És meravellós!

Imatge de la web de Lost my Name
Imatge de la web de Lost my Name

4. 426 Miles

Noel Alimentaria, juntament amb els futbolistes Gerard Piqué i Carles Puyol, acaba de llançar una nova beguda isotònica 100% natural, sense additius ni conservants.

Aquesta beguda està composta per un 50% de suc de fruites, 10% d’aigua de mar purificada i aigua mineral natural. A través de diferents processos de conservació per alta pressió HPP obtenen una beguda 100% natural.

426 Miles és com han anomenat la nova marca. Aquest valor és equivalent a 687 km, distància que segons National Geographic, és la màxima que va haver de nedar un ós polar el 2011, per tornar a terra a causa del desglaç accelerat pel canvi climàtic. Amb aquest pes de valor volen transmetre el missatge de sostenibilitat.

A finals d’aquest mes ja podrem veure a 426 Miles en grans superfícies. T’atreveixes a provar-ho?

Imatge de la beguda 426 miles. Font: Sport
Imatge de la beguda 426 miles. Font: Sport

5. Closca Fuga

Closca Fuga guanya el premi Delta d’Or d’ADI-FAD. Aquest producte llançat al mercat el 2015 va tenir un gran èxit i va generar molt soroll al seu voltant.

Podem apreciar un minimalisme excepcional cuidant l’estètica, i amb un sistema de plegat innovador. Aquest disseny sofisticat fuig de l’alta tecnologia, tant pel seu funcionament com el seu aspecte.

Closca Fuga ha hagut de solucionar un destorb principal dels ciclistes: el casc. Ha desenvolupat un sistema de guardat excel·lent, ja que per les seves dimensions es pot emmagatzemar en qualsevol motxilla, bossa…

Felicitats! ¡Admirem als professionals que tenen cura de l’usuari, experiència, context i tots els detalls perquè sigui un producte perfecte!

Imatge de la web de Closca Fuga
Imatge de la web de Closca Fuga

6. Tree WIFI

Joris Lam, dissenyador amsterdamès, ha construït una petita casa per a ocells amb utilitats totalment diferents. Es tracta d’una ocellera que s’il·lumina de color verd quan l’aire està net (baix de nivell de contaminació). Una altra funció que ofereix és connexió wifi però només si aquests nivells estan prou baixos.

Lam pretén instal·lar-les per tota la ciutat. Vol que els ciutadans puguin entendre els nivells de contaminació a través d’un impacte emocional, en comptes d’excavar a través de dades i mapes incomprensibles.

Un cop l’usuari es troba prop de l’arbre i es connecta a la xarxa, podrà veure informació addicional sobre la qualitat de l’aire local i diferents alternatives per poder-lo millorar.

Aconsegueix la implicació en una àrea en la qual el subjecte normalment ignora, i per tal de recompensar els deixa una via lliure i gratuïta al wifi.

Imatge de la web de Tree Wifi
Imatge de la web de Tree Wifi

7. Tour Mallets

Un grup d’asturians ha descontextualitzat la bicicleta com a mitjà de transport i l’ha portat a sobre dels escenaris.

Utilitzen timbres, metalls, rodes, convertits en nous instruments. Amb el suport audiovisual, projecten imatges que submergeixen l’espectador en un viatge experimental ambientat per aquesta curiosa música.

Bategen aquest espectacle com a “concert ciclotímbric”. La seva estrena va tenir lloc al Centre d’Art i Creació Industrial de Gijón, amb motiu de la iniciativa de 30 dies en bicicleta.

Concert de Tou Mallets
Concert de Tou Mallets

8. Mygdal, plantes interiors en una làmpada

Un altre dels projectes innovadors que hem descobert aquest mes ve de la mà de Nui Studio Design, que ha creat unes llums on creixen flors al seu interior i en habitacions sense finestres.

A Dinamarca la foscor guanya a la llum durant molts mesos. Per tal de millorar aquest context, van crear aquests llums, càlids per a un fred hivern.

Aquest disseny funcional resol situacions quotidianes. Mygdal és el resultat d’analitzar les necessitats del ciutadà i les fonts de llum que l’envolten.

Les plantes que creixen a l’interior no necessiten aigua ni ventilació. Funcionen com a l’atmosfera, si el Led està encès, la planta produeix oxigen per fer la fotosíntesi. Quan s’apaga, la planta segueix en vida utilitzant l’oxigen generat anteriorment.

Imatge de la web de l'estudi Nui
Imatge de la web de l’estudi Nui

9. Touchvie

Aquest programa d’intel·ligència artificial serà el boom en els propers anys. De moment ja ha guanyat un dels premis més prestigiosos del món per als emprenedors tecnològics: el TiE50 de Silicon Valley.

Aquest algoritme intel·ligent és capaç de saber quina sèrie o pel·lícula s’està reproduint davant de tu, reconeixent els personatges, escenaris, música, etc. oferint a l’usuari informació extra.

Touchvie ja té més de 100.000 usuaris i el seu objectiu ambiciós és el d’arribar a tothom. De moment el seu contingut està centrat en les sèries i pel·lícules nord-americanes amb més èxit.

L’aplicació és ara i per sempre gratuïta, amb l’objectiu de llançar el producte al mercat americà, mexicà i britànic. Però, com guanya diners aquesta startup? A través d’acords amb productores, comissions per transferència de clients i reports de dades de tendències de consum per a les productores o consultores.

Nosaltres ja ens l’hem descarregat! I tu?

10. Adventurer, el microonees portàtil

Wavy, empresa britànica, ha creat un revolucionari microones de mida portable batejat com Adventurer.

A través dels transistors LDMOS que són generadors de calor, pot fondre l’aliment juntament amb uns semiconductors d’òxid de metall situats a les parets interiors del forn. Dotat també amb 200 watts de potència és capaç d’escalfar a gran velocitat. Compta amb una bateria recarregable amb autonomia de 30min.

A partir de finals d’aquest any estarà disponible el producte per un preu al voltant dels 200 dòlars.

Perfecta solució, oi?

Adventurer, el microones portàtil
Adventurer, el microones portàtil

El futur és ara! Així que esperem que el mes següent estigui ple de nous productes acabats de sortir del forn.

The following two tabs change content below.
Anna Moragas

Anna Moragas

Disenyadora en Induct SEA, S.L.
Graduada en Disseny a ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona. Va ser dissenyadora en l'Estudi Zero creant revistes digitals per a grans empreses. Grafista per a Escofet durant un any, i realitzadora de petits treballs com a autònoma. Empatitza amb les empreses i actua amb detenció en els camps d'editorial i identitat corporativa. Actualment està involucrada en la creativitat, innovació i emprenedoria.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*