10 tendències i projectes innovadors del mes de juliol

10 tendències i projectes innovadors del mes de juliol

Encara que estiguin a prop les vacances, la innovació no té descans! Els exemples i tendències que exposem aquest mes ens deixaran un bon gust de boca. Esperem que els gaudiu…

1. Moberi

Segur que coneixereu aquesta bicicleta amb un soroll grinyolant que de vegades sona pel carrer. Si us dic que també crida: ‘L’esmolador! Ja sabreu de qui estic parlant. Doncs bé, Moberi ens ofereix una nova manera de fer batuts i sucs a base de pedalades.

Aquesta petita start-up es dedica a la venda ambulant de batuts fets al moment gràcies a la batedora acoblada a la bici.

Aquesta proposta està basada en la creació d’experiència en el punt de venda. Fomenta els productes naturals i saludables, així com el respecte pel medi ambient.

Imatge de Moberi
Imatge de Moberi

2. Suppacaps

L’empresa Suppacaps acaba de llançar una nova línia totalment diferent a les begudes habituals relacionades amb les màquines Nespresso. Han creat unes càpsules de brou compatibles amb les cafeteres.

Compten amb un total de sis sabors que permeten gaudir del fred hivern d’una manera pràctica, senzilla, còmoda i el més important, saludable.

Aquest producte va ser ideat i creat per un emprenedor espanyol. Va voler trobar una altra funcionalitat a la famosa màquina Nespresso, creant així, una nova experiència per al consumidor.

Estem convençuts que tu també pots emprendre amb una proposta centrada en el consum de productes saludables. T’animes a alliberar la ment?

Joan Planellas CEO de Suppacaps. Imatge: El Periódico.
Joan Planellas CEO de Suppacaps. Imatge: El Periódico.

3. Spector

Una de les coses que més em molesten com a dissenyadora és trobar una tipografia digital que m’encanti, crear el teu projecte amb aquesta aparent font i un cop impresa veure que no té res a veure amb el que pensaves. I no només a nivell tipogràfic sinó quan toca afegir el color ja es converteix en el perfecte engany.

Fiona O’Leary va tenir el mateix problema i aquí és on va començar amb el seu projecte Spector. Volia poder recuperar aquestes precioses mostres inspiradores per utilitzar-les en els seus projectes.

Aquesta idea es va transformar en un dispositiu el programari del qual funciona d’acord amb un plug-in per Indesign i una càmera de vídeo. Spector envia informació a través de bluetooth.

El producte té una forma ergonòmica per adaptar fàcilment a la mà. L’usuari pressiona el botó situat a la part superior per fer una foto amb la macro-càmera, i el programari cerca coincidències d’aquesta imatge a la base de dades i així troba aquesta tipografia buscada.

El seu valor afegit no està només a ser capaç d’identificar la tipografia: també aporta altres dades importants com el kerning, mida, alçada, color i on poder comprar-la.

Us animem a que ho proveu, és veritablement útil!

Spector from Fiona O’Leary on Vimeo.

4. AgIC Pen

AgIC Pen és un retolador japonès capaç de conduir l’electricitat. Aquest innovador producte ja el podem aconseguir via la plataforma Amazon. De moment els seus creadors creuen en una funcionalitat purament artística, tot i que no descarten futures funcions.

Amb aquest producte podem crear circuits elèctrics gràcies a la seva tinta conductora d’electricitat.

A Induct ja estem valorant la possibilitat d’introduir aquesta meravella en alguns workshops! T’hi animes?

5. Spacious

Trobem dues opcions per a les persones que vulguin treballar fora de casa o de l’oficina: l’espai coworking o des d’una cafeteria, bar…

A l’espai coworking segurament s’està més còmode, podrem tenir una millor connexió a Internet i un entorn silenciós, encara que no tots es poden permetre aquest cost.

D’altra banda, trobem les cafeteries o similars, aquestes són una mica sorolloses i no ofereixen una seguretat al freelancer de trobar lloc.

D’aquesta necessitat neix una solució intermèdia: Spacious, restaurants de luxe de Nova York en forma d’espai coworking que romanen oberts per treballar en determinades hores del dia.

Aquesta proposta es converteix en una solució molt atractiva per als establiments i els usuaris.

A més, el programari de Spacious permet veure quants seients lliures hi ha en un restaurant abans d’anar-hi, perquè el treballador pugui estar segur que tindrà l’espai quan arribi.

Ja estem esperant ansiosos que arribi aquesta proposta aquí!

Un dels espais de la startup Spacious
Un dels espais de la startup Spacious

6. Prime Now

El servei Prime Now reparteix unes 18.000 referències del catàleg que podem trobar a Amazon, en un temps rècord d’una hora. Aquest servei ja funciona a Madrid i a unes altres 21 localitats de la comunitat. El cost d’aquest servei és de 5,90 euros.

El client a través de l’app pot seleccionar la franja horària que més li convingui (entre les 08:00 am i les 12:00pm). Aquest nou servei està revolucionant el mercat esperem veure-ho aviat liderant el món de la missatgeria!

Imagen promocional de Amazon Prime Now
Imagen promocional de Amazon Prime Now

7. Cordio

Es tracta d’una aplicació que prediu infarts per salvar vides amb només el to de veu de l’usuari.

Cada vegada més la medicina personalitzada va agafant força. El sistema d’aquesta aplicació es basa en les variacions de la veu que experimenta l’usuari durant una conversa telefònica. Així es detecta la possible insuficiència cardíaca congestiva.

En aquesta patologia un dels principals símptomes és l’acumulació de líquid a les cames, braços i pulmons la qual provoca alteracions de la veu.

Així podrem controlar la salut de la gent gran amb una simple trucada, ja que el dispositiu mòbil avisa si necessita augmentar la medicació en cas necessari.

8. HAIR Comic

Somerset + Mills han creat una nova manera de llegir còmics a través d’Instagram. Aquest estudi s’ha adaptat a la xarxa social més famosa del món, utilitzant-la com a mètode de difusió del seu producte.

Han creat una nova experiència de lectura dels còmics, utilitzant les limitacions que té la plataforma i reconvertint-les al seu favor.

Manté l’estructura i estil d’un còmic tradicional, pujant tres imatges cada dia que a poc a poc van completant la historieta completa. La personalitat d’aquest còmic recau en la posició de les vinyetes. Aquestes estan col·locades a l’inrevés (girades a 180 º) ja que el sentit de lectura d’Instagram és oposada a la direcció natural de lectura d’un còmic.

Perfil de Instagram de Hair COMIC. Imagen: Graffica
Perfil de Instagram de Hair COMIC. Imagen: Graffica

9. LG G5

I si en lloc de canviar de mòbil de tant en tant, canviéssim les parts avariades o menys actualitzades?

Això és possible gràcies al nou mòbil LG G5, modular i més sostenible amb el medi ambient. A dia d’avui veiem que els telèfons s’assemblen molt uns als altres. Per això el president de la companyia va decidir treure un model totalment oposat al que ja existent.

El LG G5
El LG G5

10. Pokémon Go

I es clar… Aquest mes Nintendo ha llançat la bomba: Pokémon Go. Es tracta d’un nou joc per a dispositius smartphones, amb realitat augmentada per caçar Pokémons llançats a l’exterior. La tecnologia no és nova… però si ho fa Nintendo, i el món es torna cap per avall, és innovació disruptiva en el seu sector!

Pokémon Go viu de les dades d’ubicació del món real, convertint així els carrers i barris en espais de joc. I ja molts parlen de les seves aplicacions potencials, per exemple, en l’administració pública.

Podríem, per exemple, aprofitar aquest joc per atraure els visitants en un punt en concret, crear diversió i fins i tot crear experiències educatives.

Ja tens l’aplicació descarregada?

I així tanquem aquest mes de juliol, amb nous projectes innovadors i productes interessants. Que passeu un bon estiu, ens veiem a finals de setembre!

The following two tabs change content below.
Anna Moragas

Anna Moragas

Disenyadora en Induct SEA, S.L.
Graduada en Disseny a ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona. Va ser dissenyadora en l'Estudi Zero creant revistes digitals per a grans empreses. Grafista per a Escofet durant un any, i realitzadora de petits treballs com a autònoma. Empatitza amb les empreses i actua amb detenció en els camps d'editorial i identitat corporativa. Actualment està involucrada en la creativitat, innovació i emprenedoria.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*