10 Projectes innovadors del mes de juny

10 Projectes innovadors del mes de juny

1. Pintura solar

Imagina’t una pintura que aconsegueix que, apart de fer la teva façana més atractiva, no t’haguessis de preocupar de les necessitats energètiques de la teva llar.

Això, aviat podria ser una realitat. Un equip d’investigadors d’Austràlia han presentat una “pintura solar” capaç d’absorbir la humitat de l’aire i convertir-la en combustible d’hidrogen per a energia neta.

Amb seu a la RMIT Universitat de Melbourne, al sud d’Austràlia, l’equip de recerca ha desenvolupat una pintura única que conté un compost que actua com el gel de sílice: és el material que s’utilitza en petits sobres que absorbeixen la humitat per mantenir aliments, medicaments, electrònica i molts altres, en condicions òptimes.

2. Woogie

Arrow Electronics, una companyia de tecnologia britànica, ha dissenyat un robot d’aprenentatge interactiu anomenat Woogie. El robot està equipat amb intel·ligència artificial que personalitza l’aprenentatge dels nens a mesura que responen a acudits i endevinalles, preguntes i juguen.

La biblioteca de Woogie es va crear detalladament per contenir respostes específiques d’educació i coneixements generals per a gairebé qualsevol pregunta que un nen pogués tenir durant l’aprenentatge a l’escola. Després de les lliçons, els pares poden accedir a una aplicació complementària per avaluar el progrés dels seus fills i restringir qualsevol contingut que considerin necessari limitar. Woogie no té una pantalla LCD perquè Arrow Electronics va descobrir, a través de diversos estudis, que els nens tenen més dificultats per aprendre a utilitzar aquestes pantalles i no poden aprendre eficaçment quan reben massa informació sobre un tema alhora.

3. Tren sense rails ni conductor

La companyia ferroviària xinesa CRRC Zhuzhou va crear un tren anomenat ART (Autonomous Rail Rapid Transit) que no depèn de rails, sinó de pneumàtics de goma. El tren de 30 metres pot arribar a 70 km/h i transportar fins a 500 passatgers.

Els sensors permeten escanejar àrees circumdants i fins i tot planificar rutes a partir de les dades que recopilen mentre va circulant. A més a més, el tren és elèctric.

A mesura que la població mundial creix, la contaminació s’agreuja i els metros es tornen més difícils de construir, aquesta és una forma alternativa de transport públic que no requereix massa temps ni diners.

El tren sense rails
El tren sense rails

4. Embarcament sense papers

La companyia aèria JetBlue ha anunciat que durant aquest mes provarà un nou procés d’embarcament amb tecnologia biomètrica i reconeixement facial. Col·laborant amb els EUA Customs and Border Protection (CBP) i SITA, JetBlue oferirà un procés “d’autoembarcament” sense papers i sense dispositius en vols des de l’aeroport de Logan International de Boston fins a l’aeroport internacional Queen Beatrix d’Aruba.

Els passatgers podran participar sense cap registre previ. Simplement s’apropen a una càmera, que es connecta a la base de dades de CBP per fer coincidir la seva imatge amb el passaport, la visa o la foto d’immigració i verificar els detalls del seu vol. El personal de JetBlue estarà disponible per ajudar els passatgers durant tot el procés.

Sistema de reconeixement facial de JetBlue
Sistema de reconeixement facial de JetBlue

5. Wallabot DIY

Un buscador de metalls intel·ligent que s’adhereix al teu mòbil i et permet veure cables, tacs o animals a l’interior de les parets. Walabot DIY és un dispositiu que ofereix una visió de rajos X per veure a través de les parets. Dissenyat per l’empresa d’imatge 3D Vayyar, el dispositiu s’uneix als telèfons intel·ligents d’Android (actualment s’està desenvolupant una versió per a iOS). Utilitza ones de ràdio per permetre localitzar cables, conductes, tacs i fins i tot criatures vivents com ratolins. Els cercadors tradicionals emeten sons quan detecten alguna cosa darrere de la paret, però el Walabot DIY intentarà identificar el que hi ha darrere de la paret i mostrar-li una imatge en brut de la seva forma.

6. Campanya Asics Brasil

A l’hora de córrer, igual que amb tots els esports, tenir l’equip adequat és clau, però molts corredors tenen sabates de mal ajust o de mida incorrecta que causen lesions. Asics busca ajudar els corredors de tots els nivells a obtenir les sabates correctes amb el seu nou anunci que et mostra quin és el teu tipus de peu.

Imprès al Brasil, l’anunci utilitza tinta termocròmica per calcular el peu d’una persona. Tot el que has de fer és mantenir-te en posició durant uns segons fins que aparegui una petjada. A partir d’aquí, pots comparar el peu amb els tres exemples a la dreta i veure la sabata que et proporciona el suport adequat. La peça publicitària és una prova rudimentària de la marxa que es pot fer en moltes botigues especialitzades, i es dirigeix més als corredors d’inici que els corredors que ja s’han esforçat per aconseguir les seves sabates especialment adaptades.

Campanya d'Asics a Brasil
Campanya d’Asics a Brasil

7. Blooders

Blooders es la primera plataforma que millora l’experiència de donar sang i connecta a persones que necessiten sang amb donants i hospitals. L’aplicació ajuda als donants a trobar hospitals i a organitzar els horaris de visita molt més fàcilment. A més, també permet als usuaris crear campanyes per ells mateixos o altres per trobar donants a la seva àrea.

Imatge del web de Blooders
Imatge del web de Blooders

Actualment, disponible per a Android i IOS.

8. Travelstarter

Els cofundadors de TravelStarter, l’Anushka, el Blaz i el Mic, com a viatgers àvids, es van adonar que la clau per aconseguir un viatge significatiu era fer connexions amb els locals. Després de deu anys d’experiència laboral a la indústria del viatge, s’han adonat que hi ha dues bases de clients no explotats que podrien ajudar-se mútuament si se’ls donava la plataforma adequada. TravelStarter neix d’aquesta epifania i es proposa connectar als viatgers i empresaris locals d’una manera que beneficiï a tots els implicats.

TravelStarter és una nova plataforma que parteix de la idea que el crowdfunding ha obert noves possibilitats a les persones que busquen finançar coses com ara experiències de viatge. El lloc funciona com a incubadora d’idees que tenen les persones, i ofereix una plataforma per a altres usuaris per donar diners a un projecte a canvi de beneficis de viatge.

En última instància, a través d’un viatge, emprenedoria i turisme sostenible junts en una sola plataforma de crowdsourcing, l’equip de TravelStarter ofereix una situació de win-win a un grup de pensadors i viatgers fora de la caixa.

Imaginem-nos que un usuari vol anar a Istanbul. En lloc de comprar un paquet de vacances i allotjar-se en alguna habitació d’hotel estèril, poden consultar TravelStarter.com i consultar els diversos projectes que s’estan duent a terme a Turquia. Poden donar diners a un B&B a canvi d’un lloc per quedar-se, o a una empresa de bicicletes a canvi de que li inflin les rodes de la bicicleta.

Imatge de la plataforma Travelstarter
Imatge de la plataforma Travelstarter

9. Ovaris impresos en 3D

Investigadors de la Universitat Northwestern d’Evaston, Estats Units, han aconseguit fabricar ovaris amb una impressora 3D. Un estudi realitzat amb ratolins ha demostrat que aquests són capaços d’ovular i permetre a les femelles tenir fills perfectament sans i poder alletar-los. Concretament, aquests ovaris bioprotèsics estan construïts amb estructures tridimensionals impreses que allotgen òvuls immadurs. Han aconseguit augmentar la producció d’hormones i restaurar la fertilitat en ratolins.

Ovari bioprotèsic imprès amb gelatina
Ovari bioprotèsic imprès amb gelatina

10. Amazon Prime Wardrobe

A la majoria ens agrada emprovar-nos la roba abans de comprar-la. Les talles tendeixen a variar segons la marca, de manera que sempre és millor comprovar l’ajustament abans de pagar. Per això, les compres on-line sempre han estat un joc d’atzar. Si la roba no surt com s’esperava, la molèstia de tornar un article de roba sol ser suficient per mantenir-la al fons de l’armari. Amazon Prime Wardrobe és un nou servei que pretén simplificar tot el procés i encoratjar més vendes on-line.

Actualment, en versió beta, Amazon Prime Wardrobe és l’últim avantatge per ser membre Primer. Per començar, els usuaris han de triar com a mínim tres articles i fins a 15 entre més d’1 milió de diferents opcions d’Amazon Fashion. Roba, sabates i accessoris tant per a nens com per a adults, omplen la caixa d’Amazon Primer Wardrobe sense cap tipus de cost inicial.

Quan arriba la caixa, els usuaris tenen set dies per provar la roba. Si alguna cosa no s’adapta o no els hi queda tan bé com esperaven, poden programar una recollida gratuïta o deixar la caixa en una botiga de UPS propera. Una etiqueta d’enviament prepagada garanteix que el servei funcioni sense cap cost. D’altra banda, els usuaris estalvien diners en funció de quants elements mantenen. Per la compra de tres o quatre articles l’usuari guanya el 10 per cent del total, amb cinc o més articles guanya un 20 per cent de descompte. Els primers membres només paguen després pels productes que han decidit quedar-se.

The following two tabs change content below.
Sara Marata

Sara Marata

Consultora d'Innovació Oberta a Induct SEA, S.L.
Estudiant de Negocis i Marketing Internacionals a ESCI-UPF. Ha treballat com a Community Manager a AKTIVE-Turisme. Apassionada dels idiomes, la música i l’art.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*